Actueel

Rapportage meting cliënttevredenheid Joris Zorg

Cliënttevredenheid 2016

Bij Joris Zorg hebben we in samenwerking met cliënten, medewerkers en vrijwilligers bovenstaand figuur opgesteld. Het geeft aan waar we onze zorg op richten.

Maar hoe ervaren onze cliënten dit? Om dit na te gaan hebben we hen een aantal vragen gesteld. Wat blijkt? Onze cliënten zijn erg tevreden. Meer dan 80% van de antwoorden zijn positief en vertellen ons dat Joris Zorg al met de juiste dingen bezig is. Een aantal zaken moeten nog worden bijgeschaafd en daar zijn we druk mee bezig.

De kern van het verhaal: Onze cliënten willen meer tijd en échte aandacht van de medewerkers.
Andersom geldt hetzelfde. Medewerkers willen meer tijd voor die arm om de schouder. Om écht te luisteren naar de cliënt en hun dag waardevol te maken.

Hoe gaan we dat doen? Op twee manieren:
-          Ontregelen. Minder regels, meer vertrouwen op kennis
           en kunde.
-          Meer samenwerken met familie en vrijwilligers.
           Samen kunnen we méér.

En bovenal door terug te gaan naar de basis; luisteren naar ons hart. Met logisch verstand